Esther Jimenez

Esther-Jimenez.jpg

Intentaré aportar un granet de sorra en el nostre projecte de tirar endavant la nostra Escola, tant important per tots nosaltres i per a mi especialment. Vaig començar la meva vida laboral a Taiga amb 21 anys (tot sortint de magisteri a Blanquerna)i faré 46. Taiga forma part de la meva Vida en tots els aspectes.Faig una valoració positiva de tot aquest temps tot i què de vegades no ha estat fàcil treballar en equip, en aquest sentit hauriem d’aprendre dels nens/es, ells fan què la convivencia sigui més fàcil i bonica.

Els nens i nenes que m’han acompanyat en aquest viatge, tots han estat molt Especials, jo segurament he après molt més de tots ells/es que ells/es de mi.

Crec que tots els nostres alumnes necessiten el mateix que tots els nens i nenes d’arreu, siguin d’escola especial, escola ordinària,…. . Tots necessiten: ser escoltats, sentir-se importants, acollits i Especials i això és el què hem de fer. Hem de ser capaços d’entendre allò què ens volen comunicar, d’escoltar les seves preocupacions per petites que siguin, els seus interessos, respectar les seves opinions. Els Mestres acompanyem en aquest viatge i així s’han de sentir acompanyats, els nois i les nois són els Protagonistes i per tant són i seran el fil conductor de la nostra feina.

Penso que com a docent és important tenir una bona formació, unes programacions i unes activitats molt ben dissenyades que ajudin a crèixer( personal i educativament) als nostres alumnes , però tot això no tindrà cap valor si no som capaços d’aconseguir que els nostres nens i nenes vinguin a l’escola contents, amb ganes d’aprendre, de jugar, de riure i amb la seguretat que l’adult sempre els protegirà i vetllarà per ells/es. Tinc molt clar que aquesta és la part més difícil de la nostra feina. Parlar d’alumnes “feliços” ja és un èxit educatiu.

Esther Jimenez