Yolanda De Pablo

yolanda.jpg

Quan vaig arribar a l’escola Taiga només era una noia de pràctiques en el seu últim any de carrera que volia aprendre moltes coses i tenir contacte amb el que seria el seu futur laboral. D’això ja han passat 18 anys i de ser la noia de pràctiques he passat a treballar com a tutora, aprenent cada dia més dels companys i per suposat dels nostres alumnes.

​

Des de que estic a l’escola he pogut treballar amb infants i joves, és a dir, dels 5 als 15 anys, tenint una àmplia visió de les necessitats i de les inquietuds que tenen tant les seves famílies com els alumnes. És molt important mantenir una relació constant amb els pares, ja que molts cops tenen la necessitat de ser escoltats i de que algú els pugui donar un cop de mà en aquesta etapa de la seva vida. Ja fa anys que treballo amb els alumnes més petits de l’escola i com ja he comentat les famílies arriben sense saber ben bé que és l’escola d’educació especial, estant vivint una nova situació i en moltes ocasions pot ser difícil d’acceptar. Aquest acompanyament que fem durant aquests primers anys de l’escolarització és important.
Parlant dels nostres alumnes més petits haig de dir que cada dia em sorprenen més, cada dia puc aprendre una coseta nova del seu gran esforç personal per superar petites cosetes que sovint poden passar desapercebudes com cordar un botó, fer un petit gest per donar un petó, agafar una motxilla… Aquests petits avenços són els que cada dia em fan gaudir de la meva professió i de saber que amb el nostre suport van aprenent a ser cada cop més autònoms. També és molt gratificant veure com un alumne agafa per primera vegada un llapis, un color, unes tisores, aquella cara de no saber que és i per a què serveix acaba amb un gran somriure i un nou aprenentatge que ens diu que estan contents i que s’ho estan passant bé. Pensar que he format part d’aquests nous aprenentatges és una satisfacció personal que molts cops és difícil d’explicar. Quan treballo amb els infants m’agrada veure els seus punts forts, veure el que són capaços de fer i partir d’aquestes capacitats per crear nous reptes per ells.

​

La coordinació amb les famílies és molt important perquè els objectius que nosaltres ens proposen solen assolir-se al llarg del temps i la família és una part important, ja que el treball no s’acaba a l’escola sinó que continua a casa. I nosaltres tenim la sort de tenir uns pares i mares que ajuden i col·laboren amb les propostes i tasques que es realitzen a l’escola.
El que va començar sent un any de pràctiques a l’escola Taiga ha suposat una part molt important de la meva carrera professional, agraint als alumnes que he tingut tot el que m’han ensenyat i aprenent d’ells què el que un es proposa es pot aconseguir.

Yolanda De Pablo