HISTÒRIA i ORGANITZACIÓ

image-sidebar-2.jpg

Un bon dia, cap a l’any 1976, la Mª José Pujol i 3 companys, que treballaven junts en una escola a l’Avinguda Vallvidrera de Barcelona que aleshores es deia “Col•legi Ave Maria”, van decidir començar una història molt bonica.

​

Van agafar uns nens, entre ells el Pablo, el Gregorio, el Juan Carlos…, per ajudar-los a estudiar, i així, tots junts, varen obrir l’Escola d’Educació Especial TAIGA.

​

Els nens i els professors s’ho passaven tan bé i aprenien tant que aviat van venir altres alumnes a estudiar amb ells. Tants van venir: el Josep, el David, l’Alberto, la Montsita…, que la torre del carrer Iradier on estaven es va quedar petita, i en van trobar una altra més gran i més maca molt a prop d’allí, al carrer Pomaret.

També van venir nous professors; l’Asun, el Miguel, l’Astrid Plantada…, que ensenyaven engrescats. Els nois estudiaven i es preparaven, però era molt difícil trobar feina en acabar els estudis.

Aleshores, pensant i pensant, la Mª José i la Carmen Rodenas van cridar el Toni perquè vingués a ensenyar als alumnes a imprimir en serigrafia.

Activitat Recent al Facebook
grafiques-bogatell3.jpg

Amb aquest ofici creien que podrien guanyar-se la vida, i tant s’ho van creure que ells mateixos l’any 1.991 van obrir el Centre Especial de Treball ICARIA GRÀFIQUES, ara a gràfiques, “tiran del carro” l’Enric Martinez, la Rosa Pedrero, el Jaime López,….. de mica en mica i amb l’ajuda de tothom hem anat trobant clients i els alumnes es poden anar contractant.

​

Però hi havia un grupet que no podien treballar i per això l’any 1.995 varem obrir el Centre Ocupacional BOGATELL amb una tasca molt capdavantera sobre la qualitat de vida i la planificació centrada en la persona.

inout-grafiques2.jpg

L’any 2004 varem tenir la idea de muntar un Centre Especial de Treball d’hoteleria i restauració i així va néixer el INOUT HOSTEL. Ara Izaskun Quilez i Noemí Caparrós consoliden aquesta innovadora idea.

​

Tot això es va anar fent tan gran que vàrem decidir que hi havia de participar tothom: pares i mares, mestres i treballadors, i així va néixer ICÀRIA INICIATIVES SOCIALS, SAL ENTITAT SENSE AFANY DE LUCRE.

El seu primer president va ser Juan José López Burniol i després Pedro Olabarría, que s’hi han entregat totalment. Actualment aquest càrrec l’ocupa Francesc Ortiz.

Però aquesta història no hauria estat possible si no haguéssim tirat tots junts del carro. La Kika Sauquet adjunta a la Mª José, el Joaquím i el Carlos que formen la estructura potser són els que més saben el què hem viscut.